Nissan pokazuje w Cannes, że milczenie jest złotem

Nissan pokazuje w Cannes, że milczenie jest złotem

Nissan, jako oficjalny partner Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, pokazuje w praktyce, jak dzięki technologii inteligentnej mobilności bezemisyjne pojazdy tej marki mogą przyczynić się do zbudowania czystszych i mniej hałaśliwych sieci transportowych w przyszłości.

Ponad 360 delegatów skorzystało z oferowanych przez Nissana wahadłowych przewozów wzdłuż bulwaru La Croisette. Do tego celu podstawionych zostało 15 Nissanów LEAF i e-NV200.

W Europie zanieczyszczenie hałasem w miastach staje się coraz bardziej uciążliwe i może szkodzić zdrowiu mieszkańców. Zgodnie z szacunkami Europejskiej Agencji Środowiska (EEA) ponad 125 milionów ludzi w całej Europie jest obecnie narażonych na hałas o natężeniu 55 dB lub wyższym.

Jadący Nissan LEAF emituje hałas o natężeniu zaledwie 21 dB – mniej niż wentylator sufitowy (26 dB) i znacznie poniżej ustalonego przez Światową Organizację Zdrowia limitu hałasu w godzinach nocnych, który wynosi 40 dB. Przy niskich prędkościach, podczas jazdy po mieście, elektryczne Nissany są o blisko 50% cichsze niż klasyczne samochody spalinowe. Oznacza to, że upowszechnienie samochodów elektrycznych mogłoby znacząco przyczynić się do obniżenia hałasu w otoczeniu człowieka.

Delegaci na festiwalu w Cannes mieli możliwość zamówienia kursu przez aplikację Facebook Messenger, wyszukując frazę „My electric ride”, a zrobione w czasie jazdy selfie mogli udostępnić pod hashtagiem #NissanElectric. Na każdym pojeździe widniało hasło „Silence is Golden” („Milczenie jest złotem”), które podkreśla potencjalny wkład wyposażonych w niemal bezgłośne silniki samochodów elektrycznych Nissana w ograniczenie zanieczyszczenia hałasem w strefach miejskich.

Gareth Dunsmore, dyrektor działu samochodów elektrycznych w Nissan Europe, powiedział: „Cieszymy się z roli oficjalnego partnera tego wydarzenia. Dało nam to fantastyczną okazję do zaprezentowania przed międzynarodową publicznością prawdziwego potencjału naszej bezemisyjnej technologii. Festiwal Cannes Lions promuje innowacyjność, determinację i kreatywność – wartości, które leżą u podstaw wszystkich działań podejmowanych przez firmę Nissan. Staramy się zapewniać inteligentne i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju rozwiązania w zakresie mobilności dla wszystkich, a Nissan LEAF jest najlepszym przykładem na to, że udaje nam się realizować ten cel”.

„Nasze samochody elektryczne oferują szereg korzyści, które mogą poprawić komfort życia naszych klientów. Nie tylko dlatego, że ułatwiają życie kierowcom jako przestronne i dobre jakościowo pojazdy o zasięgu do 250 km* na jednym ładowaniu, ale także poprzez wkład w poprawę jakości powietrza i ograniczenie zanieczyszczenia hałasem”.

23 czerwca, w ramach Festiwalu, Nissan przeprowadził „milczący wywiad” z rekordzistą nurkowania na wstrzymanym oddechu, Guillaumem Néry, w Nissanie e‑NV200. Fani mogli wysyłać swoje pytania przez kanały Nissana w mediach społecznościowych.

Przez cały czas trwania Festiwalu na głównym placu miasta uwagę przyciągał Nissan LEAF w przekroju, odkrywający przed gośćmi festiwalu wnętrze mechanizmów i układów elektronicznych tego popularnego elektrycznego samochodu osobowego.

Nissan odegrał pionierską rolę we wprowadzaniu technologii bezemisyjnej na masowy komercyjny rynek. W 2010 roku firma Nissan zrewolucjonizowała światową motoryzację, wprowadzając do sprzedaży model LEAF – pierwszy produkowany masowo, w pełni elektryczny samochód sprzedawany na rynkach całego świata. Pozostaje on najlepiej sprzedającym się samochodem z napędem elektrycznym w historii. W skali globalnej sprzedano już ponad 224 000 Nissanów LEAF. Kolejnym w 100% elektrycznym Nissanem jest dostawczy e‑NV200, oferowany od 2014 roku.

Nissan w Europie

Nissan posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert w Europie spośród producentów samochodów pochodzących z innych kontynentów. Firma zatrudnia ponad 17 000 osób w ramach swoich lokalnych działań w zakresie projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu. W ubiegłym roku w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowano ponad 635 000 samochodów, w tym wielokrotnie nagradzane crossovery, pojazdy użytkowe oraz Nissany LEAF, najpopularniejsze samochody elektryczne na świecie. Ogłoszona niedawno przez Nissana wizja inteligentnej mobilności jest powiązana z realizowanym już celem całkowitego wyeliminowania emisji z pojazdów oraz śmiertelności w wypadkach drogowych. Takie kompleksowe podejście wyznacza kierunek prac nad nowymi produktami i technologiami, a najważniejsze decyzje firmy będą dotyczyły sposobów zasilania pojazdów, ich prowadzenia oraz integracji ze społeczeństwem. Nissan stara się zdobyć pozycję najbardziej pożądanej marki azjatyckiej w Europie.

Wróć

OFERTY SPECJALNE

CAŁKIEM NOWY NISSAN MICRA

Przejdź do oferty

NISSAN JUKE

Przejdź do oferty

NOWY NISSAN QASHQAI

Przejdź do oferty

Autoryzowany Dealer Nissan Olsztyn

Nissan Max-Usługa
MAX USŁUGA Sp. z o.o.
ul. Leonharda 3
10-454 Olsztyn

tel. 89 539 07 60
fax. 89 539 07 61

Projekt i realizacja Artneo.pl